5 Eylül 2020 Cumartesi

Bildiklerim Kadarım




 bildiğim kadardır adaletim 

çünkü her zaman ne biliyorsam onun ile tartıyorum dünyayı 

ve ben o gün bildiklerim kadarım 

yarın yeni birşey öğrendiğimde,

 bilgilerimi güncellediğimde bakış açım da güncellenecek hayata 

ve adalet asla sabit değildir, bildiğim kadardır adaletim 

ama ben bir insanım bilebileceklerim , görüp öğrenebileceklerim sınırlı 

isteğime imkanlarıma ve heveslerime bağlı bildiklerim 

yani her zaman için o an bilemediklerim kadar yanılıyor adaletim 

dış dünyayı yargılama biçimim, insanları tartma biçimim 

tüm bu denklemi kurduğumda çok bilinmeyenli bir denkleme dönüşüyor ADALET sayısal zihnimde 

yani bilinmeyenlere bağlı olarak yanılabiliyor olacağımı kabul ediyorum 

PEKİ ya SİZ? 


13 yorum:

  1. Nereden ve nasıl baktiginla çok alakalı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iki insan yanyana geldiğinden sonrası hep adaletle alakalı bence , sevginin adil olanı eşitliğin adil olanı

      Sil
  2. Böylesine düşündüren denemelere bayılıyorum:)
    Adalet kimin elinde? Kişisel olarak ne kadar hükmümüz geçiyor adalete? Adaletin yere ve zamana göre değiştiği doğru. Belirttiğiniz gibi biz de değişiyoruz. O zaman adalet dediğimiz hiçbir zaman ulaşamayacağımız bir şey mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adalet bence iki varlığın yanyana gelmesinde başlıyor ağaca fazla su vermek adaletsizlik , birine takıntı derecesinde sevgi beslediğini düşünmek adaletsizlik , iki arkadaşın birinin düşüncesizce bencilliği adaletsizlik , iki çocuktan birine çikolata vermemek bir taneyi bölüştürmemek adaletsizlik , gibi gibi

      Sil
  3. ne kadar manidar... durup düşünsem uzun uzun, adaletsizlik olur mu?

    YanıtlaSil
  4. Yazının altına imzamı atarım. Tebrikler.

    YanıtlaSil
  5. paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. Hayatı tuhaf buluyorum. Bu "tuhaf" kelimesi benim için çok anlama geliyor. Yine de bunu kelimelerim kadar kadar idrak edebiliyorum. Düşünmek, kelimelerle doğru orantılı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle ne biliyorsak o kadarıyla idrak edebiliyoruz

      Sil
  7. Okurken düşündürdü...
    Adalet insanın kendi içinde vicdanında başlıyorbence. Kendine adil olamayan kimseye adaletli olamaz ...

    İnsan dünyada bir Hak’dan, bir de haksız olmaktan korkmalıdır.” (A. Hamdi Tanpınar)


    YanıtlaSil
  8. Adalet aklın ve vicdanın arasında doğruluğu arayan bir ışık gibi. Her zaman yanar ama yanarken birilerini de yakabilir. Ve hiç bir zaman kimin için yandığını anlayamazsın çünkü terazisi de şaşabilir.

    Denemen çok güzeldi. Emeklerine sağlık 🤗

    YanıtlaSil